Mēs to saprotam: joga, iespējams, nav visintensīvākais treniņš – vismaz lielākā daļa tā nav – un, iespējams, tas nav pirmais, kas jums ienāk prātā, domājot par fitnesa nodarbību, kuru vēlaties izmēģināt.

Bet fitnesa mērķis ir sazaroties ārpus jūsu komforta zonas, vai ne? Un ir daži ļoti labi iemesli, kāpēc jums vajadzētu apsvērt iespēju pievienot jogu, lai līdzsvarotu treniņu rutīnu.

Jogas pievienošana var radīt fiziskus brīnumus kā krusteniskas apmācības iespēju, taču tai ir arī citas priekšrocības, kuras pamanīsit arī ārpus sporta zāles. Šeit ir 5 iemesli, kāpēc jums jāpiesakās šai jogas nodarbībai – un arī padariet to par regulāru treniņu daļu.

Jogas ieguvums: Tu būsi produktīvāks darbā

Pievienojiet savai rutīnai jogu, un arī jūs varētu strādāt labāk.

Saskaņā ar neseno pētījumu par Slimību kontroles un profilakses centru (CDC), kurā piedalījās 85 000 strādājošo ASV, uz uzmanību vērstas iejaukšanās, piemēram, joga, var uzlabot darbinieku labklājību un atvieglot produktivitātes problēmas, piemēram, izdegšanu.

Pēc pētnieku domām, šāda veida prakse var palielināt darbinieku garīgo noturību, kas viņiem palīdz tikt galā ar stresu. Un tas jo īpaši attiecas uz cilvēkiem, kuri atrodas jaudīgos amatos, kuri var būt neaizsargātāki pret izdegšanu.

Turklāt 2013. gada pētījumā, kurā piedalījās 367 darba ņēmēji no Nīderlandes, tika konstatēts, ka sešu mēnešu intervence, kas ietver gan jogas treniņu, gan vispārēju treniņu nedēļā, izraisīja lielāku darba vietas vitalitātes izjūtu – izjuta lielāku neatlaidību un izturību un zemāku nogurums.

Jogas ieguvums: jūs pārspēsit stresu

Liela daļa ieguvumu darba vietā var būt saistīti arī ar jogas ietekmi uz stresu. Bet tā sekas var sasniegt arī daudz tālāk.

Faktiski jogas pozitīvā ietekme ir parādīta šūnu līmenī, kad runa ir par stresa mazināšanu. Pētījumā, kas publicēts žurnālā Immunology, tika atklāts, ka tie, kas nodarbojās ar jogu, nomāca dažu gēnu aktivāciju, kas izraisa iekaisumu, bieži sastopamu reakciju uz stresu, kas var izraisīt nopietnas sekas veselībai.

Papildus tam ir konstatēts, ka joga palielina jūsu ķermeņa spēju efektīvāk reaģēt uz stresu, samazinot sirdsdarbības ātrumu, asinsspiedienu un atvieglojot elpošanu stresa situācijās, kas parasti palielina šīs reakcijas.

Jogas ieguvums: jūs gulēsiet labāk

Neatkarīgi no tā, vai jūs cīnāties ar bezmiegu vai vienkārši nevarat viegli aizmigt naktī, joga var būt jūsu pazudušais līdzeklis.

2013.gada pētījums atklāja, ka gados vecāki dalībnieki, kuri nodarbojās ar jogu, ziņoja, ka viņiem ir ievērojami mazāk miega traucējumu un viņi īsāku laiku pavada aizmigšanu. Turklāt viņi retāk izmantoja miega zāles, lai palīdzētu viņiem pamāt. Viņi arī ieguva augstākus rādītājus miega kvalitātes rādītājos nekā tie, kas nedarbojās ar jogu.

Tam ir daži iespējamie iemesli, raksta pētnieki. Iespējams, ka vienkārša jogā nepieciešamā fiziskā un garīgā piepūle, ko izraisa muskuļu stiepšana un atslābināšana, var vienkārši labāk gulēt.

Bet arī elpošanas vingrinājumiem jogā var būt nozīme. Pētnieki saka, ka tie var palīdzēt uzlabot jūsu elpošanas muskuļu spēku, kas var palīdzēt pasargāt no miega sagraušanas apstākļiem, piemēram, krākšanas vai miega apnojas.