Joga iesācējiem

Joga veselam ķermenim un prātam

Pirmā pieredze vienmēr atstāj visspilgtāko iespaidu, tādēļ ir jābūt īpaši uzmanīgam, lai to nesabojātu. Kā iegūt maksimālu efektu gan ķermenim gan prātam nodarbojoties ar jogu?

Latvijā arvien populārākas kļūst meditatīvas vingrošanas iespējas. Mūsdienu straujajā dzīves ritmā bieži vien aizmirstam parūpēties arī par savu prāta veselību. Joga ir lielisks veids, kā uzturēt sevi formā un reizē arī atslābināties pēc garas darba dienas. Vai tieši otrādi – tā var būt lielisks harmoniskas dienas iesākums. Joga iesācējiem Rīgā paver plašas iespējas sākt nodarboties ar šo sporta veidu kuru katru brīdi.

Pirms dodies uz pirmo jogas nodarbību, ir svarīgi uzzināt, no kādām kļūdām izvairīties, lai sasniegtu labāko rezutlātu treniņa laikā.

Biežāk sastopamās kļūdas

Joga iesācējiem var būt ļoti liels izaicinājums. Īpaši, ja neesi vingrs un sportisks, pirmā nodarbība varētu likties gana biedējoša. Aptaujas pierāda, ka 40% jogas iesācēju uz otro nodarbību nemaz neaiziet. Un šeit pie vainas varētu būt tipiskākās kļūdas, kuras pieļauj tie, kuri uz jogas pirmo nodarbību aiziet nesagatavojušies.

  •         Treniņā ar pilnu vēderu  

Nekādā gadījumā neapmeklē jogas treniņus uzreiz pēc sātīgas maltītes. Tādejādi tiks traucēta asinsrite un ķermeņa spēks aizies uz maltītes pārstrādi. Rezultātā būsi vien noguris. Pirms jogas iesakām iestirpināties ar oblabtumvielām bagātu uzkodu, piemēram, banānu ar zemesriekstu sviestu.

  •         Kompleksi

Sevis noniecināšana ir jāatstāj aiz durvīm. Jogas nodarbībā visi esam vienādi un kur nu iegūt vēl lielāku harmoniju ar savu ķermeni un prātu, ja atslēgsi salīdzināšanas pogu savā galvā.

  •         Pareizs apģērbs

Jāsaka, ka mūsdienās moderns sporta apģērbs ir jogas apģērbs. Pieguļošas treniņbikses un krekliņš palīdzēs izpildīt vingrinājumus, toties treneris vieglāk spēs ieraudzīt vingrinājuma kļūdas Tavā izpildījumā, ja tādas būs radušās.

  •         Mēģināt visu paveikt pirmais

Joga nav sacensība kurš labāk vai ātrāk izdarīs vingrinājumu, pabeigs nodarbību, sakrāmēs mantas un tiks uz dušu. Tas ir meditatīvs process, kas palīdz nonākt harmonijā ar sevi, līdz ar to stresainu skriešanu atstāj citai dienas daļai, ja tas ir nepieciešams.

Joga iesācējiem mājas apstākļos

Ja tomēr nejūties ērti apmeklēt publisku jogas nodarbību, iesakām sākumā patrenēties mājās. Interneta vide ir pārpildīta dažādu jogas pasniedzēju tiešsaistes maksas un bezmaksas, tiešraides un ieraksta video versiju nodarbību iespējām. Taču joga iesācējiem video  versijā var būt arī bīstama. Pievērs uzmanību, ja esi jogas iesācējs, būs grūti nokontrolēt, vai norādīto vingrinājumu izpildi precīzi. Pastāv risks pārcensties un iesākt ar ne savam līmenim atbilstošu jogas programmu. Esi uzmanīgs un, ja nejūties droši par savām spējām, sākumā mājās pamēģini stapīšanās vingrinājumus un tad dodies pie speciālista. Mūsdienās pieejami arī privātie jogas treneri, kuri apmācīs arī tos, kuri  kautrējas no svešām acīm.

Kā izvēlēties sev piemērotu jogas veidu?

Šobrīd jogas popularitāte pasaulē turpina pieaugt. Ar to nodarbojas katra sestā persona Babītē, Imantā, Jūrmalā un citās Latvijas vietās. Piemēram, joga iesācējiem Pārdaugavā katru gadu apgūst kādu jaunu lokāciju, kur piedāvā šo lielisko treniņu.

Pasaulē ir neskaitāmi jogas veidi. Šeit uzskaitīti trīs populārākie jogas veidi:

  •         Hatha joga

Hatha ir lieliska joga iesācējiem. Tas ir jogu pamatu pamats. Tā palīdz nomierināties un samazināt stresu. Hatha joga iesācējiem palīdz sagatavot ķermeni ikdienas fiziskajām aktivitātēm vai tieši otrādi, palīdz izstaipīt muskuļus pēc dienas lielā skrējiena.

  •         Kundalini joga

Kundalini ir laba joga iesācējiem mājas apstākļos. Kad ar treneri sastādīta vingrinājumu programma, šis jogas veids palīdzēs ne tikai nomieirnāt prātu, bet arī attīstīt ķermeņa sportisko sagatavotību. Kundalini joga iesācējiem ir viens no labākajiem variantiem, caur kuru ienākt jogas pasaulē un pieņemot to par dzīvesveidu.

  •         Anusara joga

Tomēr labākā joga iesācējiem mājās ir Anusara joga. Šis ir tīrākais jogas veids. Ja nejūties gana sportisks vai nobriedis aktīvai vingrošanai, šis jogas veids ir domāts tieši Tev!

Joga Rīgā iesācējiem ir pieejama katru dienu visas dienas garumā, līdz ar to droši vari pielāgot savu dienas ritmu nodarbībai. Joga iesācējiem Pārdaugavā un tāpat jebkurā citā Rīgas rajonā piedāvā nebeidzamas iesēpjas. Gandrīz katrs sporta klubs un spa centrs piedāvā jogas nodarbības, lai mēs varētu būvēt veselīgāku un attīstītāku nāciju. Bez tam joga iesācejiem Liepājā, Ventspilī, Daugavpilī un citās Latvijas pilsētās katru pavasari un vasaru rīko kopējus jogas rīta treniņus. Esi viens no mums!